Novosti

Na ovoj stranici koristimo kolačiće kako bi korisnici mogli pristupati svojim korisničkim računima te za potrebe analize pristupa fakultetskim stranicama. Nastavljanjem korištenja ove stranice pristajete na kolačiće.

Aktualno


Humans of FSB: Vedran Tare, alumnus

Jedan sam od osnivača Formula Racing Teama na FSB-u. Zapravo, jeste li čuli za Miroslava Zrnčevića Mrguda, test drivera iz Rimca? Čovjek se bavi auto-moto sportom cijeli život. On je formulu student donio kao ideju, a ja sam u to vrijeme već razmišljao o nekakvoj udruzi jer su brodari i zrakoplovci imali svoja okupljanja, a strojarima je to falilo. Tako smo Darko Gržinić kao glavni konstruktor, Mrgud kao marketinški stručnjak i ja kao predsjednik udruge HSA-SF to sve skupa pokrenuli 2002./2003. Na početku nismo imali ni alat niti garažu, samo komad papira. Kucali smo od vrata do vrata i govorili: Ej, znate, mi bismo napravili formulu. Neki su sigurno mislili da nismo pri zdravoj pameti, ali eto, na kraju smo ju ipak napravili. Znali smo da je najbitnije zadržati ljude na okupu pa smo iz svojih džepova kupovali pive i ćevape samo da bismo se družili i održali moral na nivou. Poslije su došli sponzori, bilo je lakše, i napravili smo prvi najlegendarniji bolid "Kuna". Ove sam godine na faksu držao jedno predavanje, i kad sam ušao u fakultetsko predvorje dočekala me "Kuna" – prvi u nizu bolida, odmah kod ulaznih vrata Fakulteta! E, znaš kako me stisnulo oko srca u sredini kad sam ga ugledao… Ufff, dobar je to osjećaj. Pitaju me: Kad ste pokretali formulu, jesi li mislio da će se studenti time baviti i 15 godina poslije? I odgovor je: Znao sam da je to što radimo nešto jako dobro i vrijedno. Mi smo bili ekipa, živjeli jedni za druge, provodili smo dane i noći u garaži te nastupali kao jedno. I mislim da smo bili uspješni jer smo prva ekipa iz Hrvatske čija je formula uspjela izdržati do kraja natjecanja, u Bruntingthorpeu. No, još je veći uspjeh od same formule to što su mnogi ostali bliski i dobri prijatelji u daljnjem privatnom i profesionalnom životu. Još sam dobar s ljudima iz Racing Teama, ali život nije lagan pa se uz posao i obitelj ne stignem družiti, a prijateljstvo se mora njegovati. Život me podario predivnom obitelji, suprugom i četvero djece, ali uz sve obaveze i nedostatak vremena prvo fasuju – prijatelji – a na to nisam ponosan.
Sad radim u Rimac Automobilima kao DMU Leader, a prije toga sam 4 godine radio jahte. Većina radnika je bila iz Slavonije, nisu imali iskustva u brodogradnji, more su zvali voda, i tako smo rekli: Ajmo proizvoditi. Ali sam tu izgorio, jer sam emotivac, znaš, i ne mogu biti ravnodušan, a tamo sam radio sve – i nabavu, i proizvodnju, razvoj, certifikaciju… Do tada sam radio male brodove, 6-7 metara, tu sam imao i znanje i iskustvo, a onda me čovjek zaposlio da radim jahtu od 16 metara. Prvo pa muško. Kaže šef: Ništa se ti ne brini, ono što ne znaš, već ćemo nekako naučiti. Došlo je to vrijeme, tjedan dana prije porinuća broda prototipa, i kaže šef da će provjeriti poziciju kobilice, ali ja nisam imao mira jer sam vidio kako to radi (pi puta oko). Noć prije porinuća ja uzimam laptop – bum, CATIA na jedan ekran, bum, Excel na drugi. Radio sam proračun za balansiranje broda i ispalo mi je da treba gurnuti kobilicu još 75 cm naprijed. Joj, što ćemo sad! Ujutro zovu, sedam sati, digli su brod na dizalicu i moraju probušiti prvu rupu jer o tome ovisi gdje će pozicionirati kobilicu. I ja pun vjere u sebe: Ma buši ti 75 cm naprijed. I to nikako da završi, tri dana traje montiranje kobilice, a ja nisam ni rekao šefu da sam ju pomaknuo. I napokon puste taj brod u more i svi gledamo gdje je linija, je li ravna, je, dobro je... Ali je to bio takav stres da sam nakon toga završio skoro u bolnici jer sam dobio čireve na želucu. Još uvijek se u slobodno vrijeme bavim time, prije dva tjedna je, prva jahta izašla iz mog pera, bila u Italiji na Genova Boat Showu 2018. Bila je najposjećeniji brod i ocijenjena je kao najveća "vrijednost za novac". Sanjam o tome da ću si napraviti veliki obiteljski brod koji će biti stalni dom za moju obitelj.

Vedran Tare, alumnus
  • Podijeli

Fakultet strojarstva i brodogradnje
Ivana Lučića 5
10002 Zagreb, p.p. 102
MB 3276546
OIB 22910368449
PIC 996827485
IBAN HR4723600001101346933
tel: +385 1 6168 222
fax: +385 1 6156 940
Sveučilište u Zagrebu
Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Mapa stranica