JAKO MI SE SVIĐAJU ODGOVORI
K. Mirt, G. Stanković,
SVIĐAJU MI SE ODGOVORI:
S. Banjanin, M. Banović, M. Baštek, M. Brblić, I. Crnković, D. Drezga, A. Drnić, I. Fatović, I. Gašparec, J. Gašparinčić, M. Hoić, I. Jukić, I. Kobilšek, J. Komarec, M. Kozina, T. Kvočić, S. Lavrinovič, J. Leder, M. Lugović, M. Lukačević, M. Mareković, D. Matešić, I. Midžić, G. Mikjel, M. Musulin, T. Opetak, D. Prosinečki, M. Rakvin, B. Ratančić, A. Rinkovec, I. Sinković, V. Škof, J. Šodan, J. Tunić, D. Vargek, D. Veić, T. Veselica, M. Vlašić, D. Žalac.
OPĆI ODGOVORI:
- Ogromna većina je oduševljena s gostovanjem arheologa kulture. On vam je pokazao korijene naše struke. A najmodernije stvari učit ćete kod pojedinih nastavnika.
- Hoće li mi netko objasniti zašto vam je normalno učiti arheologiju Prirode, prirodoznanstvo, a glupo je da vam netko priča o arheologiji kulture, dakle i tehnike, što arheologija jeste.
- Predmet “Uvod u tehniku” nije vam nametnut. On je neobvezni. Tko ne vidi razloga da ga sluša zaista ga ne zadržavam. Ali neshvaćanje o čemu je riječ, više govori o slušateljstvu koje tako misli, nego o predmetu.
- Drago mi je da ste pozitivno doživjeli “Dan FSB-a” i da ste svjesni važnosti i vrijednosti FSB-a.
- Nažalost, premalo je doktora znanosti u gospodarstvu i rješava konkretne probleme.
- Kada bih udovoljio svim željama: gosti, povijest ovoga ili onoga trebao bih jedno 4 semestra po dva sata. Bit će u 5. godini predmet: Povijest tehnike.
- Zašto mi učimo ostalo je za nas dobro. Što drugi ne uče tehniku je loše. Ali to je stari problem. Pritom smo mi za njih “niža rasa”.
- Harmonija. 1. mit. kći Aresa i i Afrodite, zbog skladna braka s Kadmom oličenje i sloge. 2. sklad dijelova i cjeline, skladnost, usklađenost (Hrvatski enciklopedijski rječnik. Novi Liber 2002.). U smislu u kojem je navedena u predavanju radi se o proučavanju sklada dijelova i cjeline. Pada mi na um da bi se mogli s tog motrišta proučavati sustavi. Naime sustavi se mogu ponašati sinergistički i antagonistički. Nemam vremena razvijati tu misao dalje. Možda će netko to htjeti proučavati kada ćemo govoriti o sustavnosnoj teoriji. Hvala za pitanje.
- Ne razumijem nekoliko primjedbi o mesarenju slonova. Rekao bih da je to posljedica odgoja od strane ekologista. Koji misle da struja dolazi iz utičnice i da je mora biti.
- Razvoj tehnike je zaista sve ubrzaniji. Je li to dobro. Vjerojatno i ne jer čovjek to ne može tako brzo prihvaćati.
- O smjerovima će biti govora u proljeće. Hvala na pitanju.
- Kada nešto citiram pišem ono što su drugi napisali. Moj je bio dodatak samo (strojari) uz izradba oružja.
- Ako se radi o glinenoj pločici s klinastim pismom, alat za urezivanje je mogao izgledati kako ga je nacrtao jedan student.
- Glazba, književnost, ali i kamena oštrica su rezultat ideje (duhovno stvaralaštvo) ali se može sačuvati samo kao materijalna tvorevina. Makar kao notni zapis, a papir je ipak rezultat tehnike.
- Ne znam je li se negdje uči izradba kamenih oštrica. Mi nešto slično nemamo, jer to nije naš zadatak. To je zadatak arheologa čije rezultate onda kupujemo.
- I mene zanima kako je pračovjek došao na zamisao da načini kamenu oštricu. A nije odmah načinio oštricu, vjerojatno je puno puta pokušavao dok je nešto konkretno načinio. To je iskustveno znanje.
- Starost pojedinih predmeta i stvari određuje se profinjenim metodama koje su razvili prirodoznanstvenici. Npr. s pomoću radioaktivnih izotopa itd.
- Materijal od kojeg se rade oštrice zove se šačnik. U Hrvatskom enciklopedijskom rječniku nisam našao tu riječ.
- Duhovna kultura je jako važna ali ne funkcionira ako je čovjek gladan, žedan, bos i gol.
- Švicarski nožić jeste genijalno oruđe ali i oružje.
- Običaj je bio da imamo industrijsku praksu iza druge godine. Ne znam točno kako je to sada regulirano po novom planu.
- Ne postoji rang lista fakulteta u Europi. Pa ne znam gdje je FSB. Ali je dobar.
- Teško je reći da će baš neki alat otvoriti novu eru. Međutim ostvaraj svake ideje zahtijeva neko sredstvo djelovanja. Zato je ispravna misao jednom njemačkog profesora da su proizvodni postupci i oprema više promijenili svijet od proizvoda. Jer proizvode treba najprije moći načiniti.
- Nije mi poznao imali na FER-u neki sličan predmet.
- Knjige E. von Daenikena su zanimljive, neke od njih sam čitao.
- Ne znam gdje sam pročitao da su ljudi jeli kukce i insekte. Negdje jesam jer inače odakle mi taj podatak.