Edmund Heusinger von Waldegg: Handbuch für specielle Eisenbahn-Technik

Na ovoj stranici koristimo kolačiće kako bi korisnici mogli pristupati svojim korisničkim računima te za potrebe analize pristupa fakultetskim stranicama. Nastavljanjem korištenja ove stranice pristajete na kolačiće.

Edmund Heusinger von Waldegg: Handbuch für specielle Eisenbahn-Technik

Waldegg, Edmund Heusinger von. Handbuch für specielle Eisenbahn-Technik : unter Mitwirkung von Fachgenossen / herausgegeben von Edmund Heusinger von Waldegg. Leipzig : Wilhelm Engelmann, [18--]-1882.


Edmund Heusinger von Waldegg inženjer strojarstva i inženjer željezničkog prometa rođen je 1817. u Langenschwalbachu, a umro je 1886. u Hannoveru. Bio je pionir njemačkih željeznica. Godine 1841. postao je majstor na željeznici Taunus, a godine 1854. kao glavni inženjer preuzeo je planiranje i izgradnju Homburške željeznice, a nakon njezina završetka 1860. radio je i na razvoju drugih željeznica, posebno u južnom dijelu Kraljevine Hannover. Uz Heusingerovo ime vežu se razni željeznički izumi od kojih su sačuvana dva, sustav za upravljanje lokomotivom koji je po njemu dobio ime i koristio se u cijelom svijetu te vagon s bočnim prolazom, preteču vagona brzog vlaka.


Heusinger je bio vrlo uspješan i na polju publicistike. Naime, godine 1845. osnovao je list “Organ für die Fortschritte des Eisenbahnwesens in technischer Beziehung” koji se pod njegovim vodstvom razvio u najugledniji stručni časopis o željezničkoj tehnici na njemačkom jeziku.


Handbuch für specielle Eisenbahn-Technik je revolucionarni Heusingerov priručnik za željezničku tehnologiju kojeg je Wilhelm Engelmann objavio u Leipzigu u više svezaka. S obzirom na brzi tehnološki razvoj, još za Heusingerova života su se smjenjivala nova revidirana izdanja, a Knjižnica FSB-a u svom fondu posjeduje drugo izdanje drugog i trećeg sveska te prilog (atlas) uz treći svezak.