Život na FSB

Na ovoj stranici koristimo kolačiće kako bi korisnici mogli pristupati svojim korisničkim računima te za potrebe analize pristupa fakultetskim stranicama. Nastavljanjem korištenja ove stranice pristajete na kolačiće.

Život na FSB

Humans of FSB: Arijan Zec, student

Na Facebooku, a kasnije i na televiziji, vidio sam reklamu u kojoj traže ljude koji žele postati kontrolori leta. Kad god sam čuo za kontrolu leta, na televiziji bi uvijek napumpali doživljaje koliko je to teško bla-bla-bla… Zainteresiralo me što se hrpa ljudi prijavljuje, a izaberu ih jako malo, pa sam si rekao da ću se prijaviti, čisto da vidim koliko daleko mogu doći. Naime, testiranje se provodi iz kruga u krug, a u svakom sljedećem ostaje sve manje kandidata te si sa svakim sljedećim prolaskom dalje i ti sve zadovoljniji. U prvom krugu to je bio pismeni ispit engleskog jezika na kojem je otpalo iznenađujuće puno ljudi, a kasnije su uslijedili redom klasični testovi inteligencije, zatim timski rad pred psihologom, intervju, vježbe na simulatoru i za kraj tzv. FEAST i DART testovi koji su standardni u EU. Na kraju, nakon osam krugova ispitivanja, od oko 1500 kandidata, prošlo je nas svega četrnaestero koje su zvali na potpisivanje ugovora. Za vrijeme jednog predavanja zazvonio mi je mobitel, a kako je na ekranu bio ispisan nepoznati broj s pozivnim brojem za Zagreb odmah mi je bilo jasno da su to oni, pa sam izletio van… i više se nisam vratio. Ubrzo su nas pozvali na edukaciju u Švedsku, doslovno tjedan dana prije polaska, dovoljno taman da se na brzinu oprostim sa svima i podignem potrebne dokumente. Dobili smo put i smještaj u hotelu u Malmöu, a na nama je bilo da odradimo potrebne teorijske i radarske treninge. Tamo su konstantno pratili moju krivulju napretka, a broj aviona po sektoru konstantno se povećavao. Suočiš se s najgorim situacijama koje bi se mogle dogoditi u praksi, a ako si u nečemu slabiji, daju ti svega tjedan dana za popravak, inače je sav dotadašnji trud badava. Iako prije nisam znao ništa o avijaciji, brzo sam se snašao i u tome jer volim istražiti nešto što smatram zanimljivim i unosnim. S obzirom na to da jako volim kuhati, bio sam fasciniran ponudom hrane u dućanu. Primjerice, kod nas imaš na izbor oko 7-8 vrsta kave u zrnu, kod njih oko 40, što zna biti čak i naporno kad ne znaš švedski, a i ponuda mesa je raznovrsnija s obzirom da je u ponudi čak i meso jelena, medvjeda, vepra, soba, čega god zaželiš. Jedino što je lakše kupiti u Hrvatskoj jesu alkoholna pića, jer je u Švedskoj njihova prodaja strogo regulirana, a izlasci u klubove su jako skupi. Zbog toga smo ponekad odlazili izlete u obližnje gradove u Švedskoj i Danskoj, u njihove ogromne pomorske muzeje i Hamletov dvorac te pritom pijuckali piće na trajektu između Švedske i Danske, koji je, doduše, vozio tek nekih 15-ak minuta, pa bi se i do pet puta vraćali s jedne obale na drugu. Nakon pola godine nastavak prakse radim u Zagrebu. Ako sve prođe po planu, ubrzo počinjem raditi na pravim zrakoplovima. Posao je jako odgovoran, što mi se sviđa, uvjeti su super, puno je godišnjeg. Kontrolu leta odabrao sam jer mi je bila prečica do odraslog života.

Arijan Zec, student

Humans of FSB
  • Podijeli


Fakultet strojarstva i brodogradnje
Ivana Lučića 5
10002 Zagreb, p.p. 102
MB 3276546
OIB 22910368449
PIC 996827485
IBAN HR4723600001101346933
tel: +385 1 6168 222
fax: +385 1 6156 940
Sveučilište u Zagrebu
Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Mapa stranica