Humans of FSB: Danijel Drezga, alumnusKao student bio sam član udruge EUROAVIA, u sklopu koje sam sudjelovao u odlascima na air-showove i kongrese te u posjetima tvornicama zrakoplovne industrije. Prilikom posjeta tim tvornicama jako sam se zainteresirao za kompozitne materijale, zbog čega sam se odlučio prebaciti na inženjerstvo materijala. Tijekom studija razvijao sam se u smjeru specijalizacije za kompozite te se već više deset godina profesionalno bavim samo plastičnim i kompozitima materijalima. Nadam se da će tako i ostati.
Želja mi je oduvijek bila okušati se u inozemstvu i skupiti inozemno iskustvo i razviti se u profesionalnom smislu. Odlučio sam da neću čekati dok ne završim fakultet pa sam nekoliko mjeseci prije nego što sam planirao diplomirati poslao više od 70 molbi, uglavnom internacionalnim tvrtkama. Najprimamljivija ponuda u tom trenutku bila je ona Magne Steyr, koja se bavi razvojem i proizvodnjom automobila za druge proizvođače poput Mercedesa, BMW-a, Jaguara i Toyote. Poručili su mi da me čekaju i tu sam jedinstvenu priliku morao prihvatiti. U Graz sam otišao dva mjeseca prije početka rada u Magni. Ušao sam u minus kako bih platio stan i na temelju prebivališta mogao dobiti vizu (Hrvatska još nije bila članica EU-a). Nisam znao jezik i to mi je predstavljalo najveću barijeru u tom trenutku. Nikada se prije nisam susreo s njemačkim, tvrtka mi je osigurala i platila tečaj, a danas ga u neku ruku govorim bolje nego engleski, koji sam učio cijeli život. Danas na te teškoće gledam sa smiješkom. Međutim, uvijek mi je bila želja raditi u zrakoplovnoj industriji i nju sam utažio radeći u FACC-u, gdje sam se zadržao dvije i pol godine. Ondje sam radio na projektu za Red Bull, gdje smo unutar šest tjedana od skice do gotovih wingleta bili spremni za prvi let u sezoni Red Bull AirRacea. Osim tog projekta, radili smo i na jednom puno ozbiljnijem projektu SARISTU, gdje smo razvijali posebno krilo koje je sadržavalo morphing strukture – prilagodljive strukture u kojima ne postoji vidljivi prijelaz iz statičke strukture na upravljive površine, čime su smanjeni aerodinamički gubitci. Kao projektni menadžer bio sam zadužen za razvoj i proizvodnju wingleta. Krilo i winglet testirali smo dva tjedna u Rusiji u najvećem zračnom tunelu na svijetu zatvorenog tipa. Pokazali smo da se uporabom takvog krila može uštedjeti do 6 % goriva na jednoj floti zrakoplova tipa A320, no dok ne dođe do iskoraka u razvoju popratnih tehnologija, projekt ostaje stvar budućnosti. Nakon toga sam se na poziv Magne vratio i radio kao stručnjak za kompozite za BMW model Z4, tehnološki transfer kompozitnih tehnologija. Trenutačno radim na razvoju električnog automobila Fisker Ocean kao stručnjak za plastične i kompozitne materijale. Kultura rada u Austriji je nevjerojatna. Postoji jedna rečenica koja mi se veoma sviđa i držim se toga u poslovnoj svakodnevici: „Geht nicht, gibt´s nicht“, a značenje joj je da ne postoji nerješiv i nemoguć problem ako se kolektivno prione na posao. Magna je velika tvrtka s dugačkom vertikalnom hijerarhijom, koja je ponekad troma, ali je smisleno postavljena. Nitko ne stvara pritisak, no posao se mora odraditi, i uvijek se i odradi, u rokovima. Užitak je raditi u takvom okruženju. Danijel Drezga, alumnus Humans of FSB Ostale vijesti iz kategorije
| |