Početna stranica - FSB

Na ovoj stranici koristimo kolačiće kako bi korisnici mogli pristupati svojim korisničkim računima te za potrebe analize pristupa fakultetskim stranicama. Nastavljanjem korištenja ove stranice pristajete na kolačiće.

Obavijesti vezane za pandemiju COVID-19


Humans of FSB: Toni Martinović, student

Priča/story: Viktorija Rudman, Slika/photo: Jan Weltinger
Još kao klinac bio sam fanatik za aute. Zbog tatine firme s prodajom vozila, odmalena sam bio okružen autima. Nedjeljom smo znali ići na onaj poznati sajam automobila i jednom prilikom zagrijao sam se za Mazdu MX-5, koja se prodavala po smiješnoj cifri zbog lošeg krova i getribe. To je bio moj prvi auto. Popravio sam neke sitnice, vozio ga preko ljeta i prodao dalje za malo veće novce. S vremenom se nakupilo Mazdi MX-5 te sam ih u sljedećih pet godina izmijenio 18. Sa svakim novim autom nešto sam novo naučio, zaradio i ulagao dalje. Iz svega toga izrodila se ljubav. Upisao sam se na Tehničko veleučilište Zagreb, smjer elektrotehnika, ali sam već nakon mjesec dana znao da se želim prebaciti na Fakultet strojarstva i brodogradnje, smjer Motori i vozila. Novac koji sam zaradio od prodaje prvog auta potrošio sam na prebacivanje s fakulteta. Trenutačno doma imam šest svojih auta, od kojih su dva uvijek registrirana, a ostali su projekti koje popravljam i mijenjam ukrug. Sljedeći mi je izazov staviti netvornički motor u auto.

Kad sam izvrtio tih nekoliko auta, došla je Mazda MX-5 prve generacije, koja je poznata po skrivenim svjetlima koja se dižu. Auto nije bio registriran niti u voznom stanju. Kako sam još bio neiskusan, odlučio sam ga odvesti mehaničaru. Na kraju mi je mehaničar naplatio čuda za neke sitnice koje je napravio. Nakon toga sam se sâm posvetio autu, kupio sve dijelove i s nula iskustva napravio velik servis na autu. Na tom sam autu s vremenom izmijenio sve: od krova do brtvi na motoru, dijelova ovjesa i unutrašnjosti. Imao sam ga tri godine i mislio sam da ga se nikad neću riješiti. Na kraju mi je dosadio i htio sam nešto brže i jače. Noć prije dogovorene prodaje auta nisam mogao spavati te sam se u tri ujutro probudio i krenuo prema Senju. Zašto Senj? Zato što dotamo vodi jedna od najboljih vozačkih cesta. U osam ujutro vratio sam se u Zagreb, a već u devet auto je bio prodan. Uvijek su me zanimali ti neki „čudni“ auti. Neki se na prvi pogled čine običnima, kao na primjer novija Mazda 3, koju samo znalci za aute prepoznaju da ima 260 konjskih snaga. Imao sam priliku isprobati skoro svaku konfiguraciju automobila. Vozio sam auto s prednjim i stražnjim pogonom, pogonom na sva četiri kotača te s motorom naprijed i u sredini. Nisam još imao auto s motorom iza, što bi značilo da se motor većinom nalazi iza stražnje osovine.
Volim otići na Track day, koji se najčešće održava na karting-stazi. Unatoč tomu što sam amater, postižem dosta dobre rezultate. Volio bih se više baviti utrkama, čak probati odvoziti prvenstvo Hrvatske. Trenutačno uz faks nemam vremena za takvu predanost, ali planiram se time baviti nakon fakulteta. Utrke bi mi bile samo hobi jer je potrebno biti baš top-klasa da bi se moglo živjeti od toga. Učlanjen sam i u FSB Racing Team i ove sezone trebao bih postati službeni vozač tima. Otkad sam položio vozački, stalno sam u autu. Neki život dijele na osnovnu, srednju školu i faks, a ja ga dijelim na život prije i poslije vozačke.

Toni Martinović, student

Humans of FSB
  • Podijeli
Ostale vijesti iz kategorije
15. studenog 2022.
Andrija Levanić, 

Fakultet strojarstva i brodogradnje
Ivana Lučića 5
10002 Zagreb, p.p. 102
MB 3276546
OIB 22910368449
PIC 996827485
IBAN HR4723600001101346933
tel: +385 1 6168 222
fax: +385 1 6156 940
Sveučilište u Zagrebu
Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Mapa stranica