Međunarodna suradnja
FSB projekti
Aktivni projekti FSB
Detalji projekta
Projekt detalji

Eksperimentalno istraživanje, optimizacija i karakterizacija rada klipnog motora uz dual-fuel izgaranje

Akronim
DUFCOROC
Voditelj projekta
Darko Kozarac
Financiranje
HRZZ - Croatian Science Foundation
Ukupni budžet
930.470,00 HRK
FSB udio
930.470,00 HRK
Internacionalan
Ne
Početak - Kraj
2015. - 2019.
Sažetak
Svrha istraživanja je istražiti mogućnosti korištenja prirodnog plina (CNG) u motorima s unutarnjim izgaranjem s naglaskom na „dual-fuel“ motore. „Dual-fuel“ motori su modificirani motori s kompresijskim paljenjem (Diesel motori) kod kojih se CNG koristi kao glavno gorivo, a njegovo izgaranje se inicira ubrizgavanjem male količine dizelskog goriva. „Dual-fuel“ izgaranje ima karakteristike izgaranja motora s kompresijskim paljenjem ali i onih sa stranim paljenjem. Korištenje CNG-a kao djelomični dodatak dizelskom gorivu predložen je zbog čišćeg izgaranja, široke dostupnosti te potencijala za smanjenje globalne (CO2) i lokalne (NOx, čađa) emisije ispušnih plinova iz klipnih motora. Glavni cilj istraživanja je istražiti ostvarive performanse i emisije motora s unutarnjim izgaranjem koji radi s „dual-fuel“ izgaranjem. Za određivanje granica rada motora biti će provedena optimizacija određenih radnih parametara, a sve s ciljem iskorištenja svih teoretskih prednosti „dual-fuel“ izgaranja, u cijelom radnom području motora. Budući da je inicijalni pregled literature pokazao da motori koji rade s „dual-fuel“ izgaranjem imaju određenih problema pri malim i velikim opterećenjima, posebna pozornost bit će posvećena istraživanju mogućem upravljanju rada u tim radnim područjima. Stoga će biti ispitan i HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition) način izgaranja s dva goriva (CNG i dizelsko gorivo) uz povrat hladnih i toplih ispušnih plinova. Kako bi se ostvarili ciljevi istraživanja potrebno je napraviti specifične modifikacije postojećeg eksperimentalnog postava. Nakon toga, provesti će se ciljani eksperimenti te će radni parametri motora biti optimirani u skladu s kriterijima za postizanje najveće korisnosti uz zadovoljavanje kriterija postavljenih na emisiju ispušnih plinova. Stvarne značajke rada realnog motora biti će dobivene pomoću simulacijskog modela koji će imati sve potrebne elemente, a koristiti će eksperimentalne podatke za opis procesa izgaranja.
Partneri
 
MB 3276546
OIB 22910368449
PIC 996827485
IBAN HR4723600001101346933

tel: +385 1 6168 222
fax: +385 1 6156 940
Sveučilište u Zagrebu
Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Alumni AMAC
Mapa stranica
  
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Ivana Lučića 5
10002 Zagreb, p.p. 102