Život na FSB
Humans of FSB: Ružica Radoš, studentica

Jedna se kompozicija jako dugo svira jer ju je potrebno shvatiti na više načina. Ako se radi o nekoj poznatoj skladbi, želim ostaviti svoj utjecaj na nju. Puno je tu analize, ali je potrebno i sebe unijeti u samo sviranje. Toliko ponavljam istu skladbu da mi je već ušla u memoriju prstiju pa mogu svirati bez ikakvog razmišljanja. No tada se gubi neki dio skladbe, smisao. Moraš biti potpun, moraš razmišljati tehnički, umjetnički i filozofski. Tehnički: kako to izvesti, koliki je luk pri prijelazu, koliko ući u dubinu tipke, s kojim prstom i sl. Svaki pokret mora biti isplaniran te trebam znati zašto sam to izvela na taj način. Svi spajaju glazbu i matematiku, ali ja smatram da je uz sviranje puno bitnija mehanika da se to što efikasnije izvede. Slično je to strojarstvu: imaš neki problem i možeš ga riješiti na više načina. Na Akademiji, ispit iz klavira uključuje sviranje programa od 40 minuta napamet koji mora biti bez grešaka. To je prezentacija cjelogodišnjeg rada i jako je teško čuti kritiku.
Svaki dan traje mi 10 – 22 h. Ujutro obično odem na Akademiju i vježbam klavir nekoliko sati. Ovisno o rasporedu i ispitima, odem do FSB-a na predavanje ili u knjižnicu i onda se opet vratim na Akademiju. Koliko god zvučalo naporno juriti s jednog faksa na drugi, meni je to zabavno i uživam, tako da mi nije problem. Prirodno mi je: na Akademiji se emocionalno iscrpim pa dođem na FSB, gdje me nakon više sati zbirke iz terme krene boljeti glava te se opet „oporavim“ na Akademiji. Mislim da sam, na kraju, odabrala dva najbolja faksa.
Ružica Radoš, studentica
Humans of FSB