Život na FSB
Život na FSB
Humans of FSB: Matija Ritoša, student
Kad ljudi dođu u Istru najčešće ne očekuju da će čuti kajkavsko narječje, no za mene je to skroz normalno. Mi smo po tom pitanju endemi. Dolazim iz grada Buzeta koji se nalazi u unutrašnjosti Istre, na samoj granici sa Slovenijom, gdje se kroz povijest često mijenjala podjela teritorija. Mama je završila FSB, a tata FER. Roditelji me nisu prisilili da upišem strojarstvo. Naprotiv, majka mi je govorila: Svi u obitelji smo inženjeri, daj bježi, ne da mi se imati još inženjera u kući, idi studirati neku farmaciju ili nekaj!. Međutim, njeno zapomaganje nije uspjelo, jer sam nakon krize identiteta koju sam proživljavao prilikom odabira studija, odabrao usmjerenje Motori i vozila. Shvatio sam da je za to kriva moja dugogodišnja ljubav prema automobilima i biciklima kao i pristup brojnim alatima u očevoj garaži. Već s tri godine znao sam nabrojati poprilično puno marki automobila. Od oca sam pokupio naviku da ne kupujem stvari za koje mislim da ih mogu napraviti sam, pa sam tako razvio taj neki strojarski pristup. Tako sam, primjerice, odlazeći u Zagreb odlučio uzeti stari talijanski čelični bicikl, jer me bilo strah da će mi ukrasti neki skuplji. Bio je prilično, kako mi kažemo, ruzinav i istrošen. Uzeo sam rezervne dijelove od doma, kupio boju kod autolakirera, rastavio ga u komade i pažljivo pošmirglao. Zatim sam mijenjao navoje iz talijanskih u francuske, kratio lanac, radio nove puškice kod tokara, sastavljao pogon, sve nanovo lakirao... Tako je bicikl postao neprepoznatljiv, gotovo za izlog. Tad sam shvatio da sam se zeznuo, jer sam s namjerom da obnovim staru kramu koja mi nije bitna, dobio bicikl na koji ću ipak morati paziti.
Radio sam završni rad o Infinitijevom VC-T motoru s podesivim kompresijskim omjerom. Znači, imate mehanizam unutar motora koji može podesiti hod i visinu do koje se klip pomiče. Tako se može namjestiti kompresijski omjer te samim time utjecati na snagu i potrošnju. Možemo dobiti veću snagu, a imati manju potrošnju, što je odlično. Ta se ideja razvija tek posljednjih desetak godina. Izmodelirao sam sve to u Solidu, na temelju videa s Interneta, pa napravio simulaciju o tome kako se mijenjaju potrošnja, ispušni plinovi i ostalo. Sad će krajem 2018. izaći prvi modeli takvih motora koji bi mogli pokrenuti revoluciju u autoindustriji. Htio bih jednog dana raditi u tom području, možda čak i formuli, nikad se ne zna.

Matija Ritoša, student

Humans of FSB
  • Podjeli
Objavljeno: 15. listopada 2018.
u kategoriji Život na FSB

 
MB 3276546
OIB 22910368449
PIC 996827485
IBAN HR4723600001101346933

tel: +385 1 6168 222
fax: +385 1 6156 940
Sveučilište u Zagrebu
Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Alumni AMAC
Mapa stranica
  
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Ivana Lučića 5
10002 Zagreb, p.p. 102