Život na FSB
Humans of FSB: Patrik Rožić, student
Zanimanje za elektroniku razvio sam od ranog djetinjstva. Odbijao sam se igrati dječjim kutijama za alat te zahtijevao one prave. Ubrzo sam počeo raditi s ocem i stekao dosta iskustva na raznim elektroničkim uređajima. Na prvoj godini fakulteta uključio sam se u studentsku udrugu zrakoplovaca, gdje su me nakon pokazanog znanja pozvali na sudjelovanje na natjecanju Air Cargo Challenge u Njemačkoj. U sklopu natjecanja sudjelovao sam u izradi upravljačkih površina, razmatranju načina upravljanja te mehaničkog povezivanja komponenti. Bez obzira na veliku pripremu prije puta, mnogo se stvari radilo na samom mjestu natjecanja, što je zahtijevalo dosta snalažljivosti i mašte. To je bio prvi put da sam sudjelovao u izradi letjelice i mogu reći da je bilo vrlo zabavno.
Studentsku sam praksu želio odraditi na mjestu gdje bih stekao pravi uvid u svijet zrakoplovstva. Nakon kraće potrage odabrao sam tvrtku Jung Sky. Osnovani su 2009. godine i pružaju usluge privatnih čarter letova diljem Europe i sjeverne Afrike. Njihovo je sjedište u Zagrebu, gdje se nalazi i baza za mlažnjake s kojima obavljaju letove. Osobno me ugodno iznenadilo da postoji takav tip tvrtke u Hrvatskoj, kontaktirao sam ih te su vrlo rado pristali na praksu. Moj prvi dan prakse započeo je pozdravom člana uprave, koji mi je pružio kratku povijest tvrtke i objasnio važne propise te njihovu primjenu. U timu tvrtke okuplja se 30 osoba, uključujući 12 pilota. Prosječan broj letova u jednoj godini iznosio je između 1150 i 1300 letova na više od 200 zračnih luka u 40-ak zemalja. Letove obavlja dvočlana posada koju čine kapetan/kapetanica posade i kopilot/kopilotkinja, a nerijetko i dva kapetana, što su za mene bile wow informacije.
Jedno od najzanimljivijih iskustava na praksi bilo je provesti dan s pilotima. Pokazali su mi programe kojima se koriste, izgled prijeletnih brifinga i kontrolne liste koje moraju proći prije polijetanja, te sam imao priliku biti s njima u zrakoplovu tijekom obavljanja tih postupaka. Bilo je to iskustvo koje se doživljava samo jednom u životu. Tijekom prakse bio sam uključen i u odjel prodaje, gdje sam doznao kako se formiraju cijene leta i koji su mogući problemi pri tom procesu. To je definitivno bio dio s kojim ne dolazimo u kontakt na faksu, a vrlo je bitan. Otkrio sam da se privatni letovi često naručuju preko brokera, a ne izravno. Nadalje, posjetio sam operativni odjel, gdje su mi objasnili s kakvim se izazovima suočavaju, od nabave goriva do udovoljavanja posebnim putničkim željama. Bio sam smješten i u odjel za održavanja, gdje sam doznao mnoštvo informacija o načinima održavanja njihovih zrakoplova; tu se zapravo najbolje vidjela primjena znanja stečenog tijekom studija. Impresionirao me sustav naručivanja rezervnih dijelova, gdje uz svaki dio postoji precizna lokacija i način zamjene. Nakon odrađene prakse ne samo da nisam pogriješio u odabiru tvrtke nego mogu reći da mi je to iskustvo poboljšalo perspektivu u zrakoplovnom svijetu.
Patrik Rožić, student
Humans of FSB
Studentsku sam praksu želio odraditi na mjestu gdje bih stekao pravi uvid u svijet zrakoplovstva. Nakon kraće potrage odabrao sam tvrtku Jung Sky. Osnovani su 2009. godine i pružaju usluge privatnih čarter letova diljem Europe i sjeverne Afrike. Njihovo je sjedište u Zagrebu, gdje se nalazi i baza za mlažnjake s kojima obavljaju letove. Osobno me ugodno iznenadilo da postoji takav tip tvrtke u Hrvatskoj, kontaktirao sam ih te su vrlo rado pristali na praksu. Moj prvi dan prakse započeo je pozdravom člana uprave, koji mi je pružio kratku povijest tvrtke i objasnio važne propise te njihovu primjenu. U timu tvrtke okuplja se 30 osoba, uključujući 12 pilota. Prosječan broj letova u jednoj godini iznosio je između 1150 i 1300 letova na više od 200 zračnih luka u 40-ak zemalja. Letove obavlja dvočlana posada koju čine kapetan/kapetanica posade i kopilot/kopilotkinja, a nerijetko i dva kapetana, što su za mene bile wow informacije.
Jedno od najzanimljivijih iskustava na praksi bilo je provesti dan s pilotima. Pokazali su mi programe kojima se koriste, izgled prijeletnih brifinga i kontrolne liste koje moraju proći prije polijetanja, te sam imao priliku biti s njima u zrakoplovu tijekom obavljanja tih postupaka. Bilo je to iskustvo koje se doživljava samo jednom u životu. Tijekom prakse bio sam uključen i u odjel prodaje, gdje sam doznao kako se formiraju cijene leta i koji su mogući problemi pri tom procesu. To je definitivno bio dio s kojim ne dolazimo u kontakt na faksu, a vrlo je bitan. Otkrio sam da se privatni letovi često naručuju preko brokera, a ne izravno. Nadalje, posjetio sam operativni odjel, gdje su mi objasnili s kakvim se izazovima suočavaju, od nabave goriva do udovoljavanja posebnim putničkim željama. Bio sam smješten i u odjel za održavanja, gdje sam doznao mnoštvo informacija o načinima održavanja njihovih zrakoplova; tu se zapravo najbolje vidjela primjena znanja stečenog tijekom studija. Impresionirao me sustav naručivanja rezervnih dijelova, gdje uz svaki dio postoji precizna lokacija i način zamjene. Nakon odrađene prakse ne samo da nisam pogriješio u odabiru tvrtke nego mogu reći da mi je to iskustvo poboljšalo perspektivu u zrakoplovnom svijetu.
Patrik Rožić, student
Humans of FSB