Projekt detalji

Na ovoj stranici koristimo kolačiće kako bi korisnici mogli pristupati svojim korisničkim računima te za potrebe analize pristupa fakultetskim stranicama. Nastavljanjem korištenja ove stranice pristajete na kolačiće.

Međunarodna suradnja
FSB projekti
Aktivni projekti FSB
Detalji projekta

Projekt detalji

Upravljanje tokovima energije u sustavu hibridne propulzije bespilotnih letjelica

Akronim
HYBRID-UAV
Voditelj projekta
Danijel Pavković
Financiranje
ADRIS -
Ukupni budžet
186.000,00 HRK
FSB udio
186.000,00 HRK
Internacionalan
Ne
Početak - Kraj
2021. - 2023.
Sažetak
Bespilotne letjelice s više rotora pripadaju u kategoriju autonomnih ili daljinski upravljanih zrakoplova koji mogu pokrivati širok raspon korisnih primjena, kao na primjer podršku iz zraka prilikom spašavanja unesrećenih, granične ophodnje i detekciju neovlaštene prisutnosti, snimanje iz zraka objekata i terena, te poljoprivredne svrhe poput kontrole rasta i zdravlja uzgajane kulture. Pritom je ključni problem istrajnost (autonomija) leta, gdje postojeće tehnologije litij-ionskih baterija omogućuju u pravilu 15 – 45 minuta leta. Kako bi se povećala uporabljivost takvih letjelica, u ovom projektu predlaže se alternativni pogon zasnovan na agregatu (motoru s unutarnjim izgaranjem opremljenim električnim generatorom) i baterijskom sustavu za pohranu energije, koji u sinergijskom (hibridnom) načinu rada postižu visoku autonomiju leta uz istodobnu vrlo brzu dinamiku isporuke snage, te tako učinkovito anuliraju vršna opterećenja pogona tijekom manevriranja letjelice. Međutim, takva hibridizacija pogona letjelice predstavlja izazov zbog potrebe za složenijim upravljačkim hardverom i softverom u odnosu na tradicionalna rješenja, kao i usklađivanjem proizvodnje snage glavnog agregata s danim radnim režimima letjelice. Kroz prethodno istraživanje već su razrađeni temeljni koncepti i provedena je diseminacija dosadašnjih rezultata kroz doktorsku disertaciju člana tima (M. Krznar) i znanstvene radove, a što uključuje: (i) analize konfiguracija hibridnog pogona letjelica, (ii) matematičke modele kao osnovu za razvoj inovativnih strategija upravljanja, te (iii) razvijen i eksperimentalno provjeren hibridni pogon snage 2 kW. Tijek projekta kroz 16 mjeseci obuhvaća: (i) Razvoj, te simulacijsku i eksperimentalnu verifikaciju sustava upravljanja hibridnog pogona u realnim režimima leta (ii) Razvoj i konstrukciju letjelice za postojeći hibridni pogon Cilj projekta je razvoj sofisticirane i moderne hibridne bespilotne letjelice koja ima poboljšanu autonomiju u odnosu na konvencionalne baterijski-napajane letjelice. Očekuje se da će predloženo istraživanje rezultirati sljedećim ishodima: - inovativnim sustavima upravljanja hibridnim pogonom letjelice koji zadovoljavaju zahtjeve opterećenja za širok raspon režima leta, - integriranim sustavom upravljanja letjelicom i hibridnom propulzijom za postizanje visoka autonomija višerotornih bespilotnih letjelica za zadane letne misije.
Partneri

Fakultet strojarstva i brodogradnje
Ivana Lučića 5
10002 Zagreb, p.p. 102
MB 3276546
OIB 22910368449
PIC 996827485
IBAN HR4723600001101346933
tel: +385 1 6168 222
fax: +385 1 6156 940
Sveučilište u Zagrebu
Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Mapa stranica