Na ovoj stranici koristimo kolačiće kako bi korisnici mogli pristupati svojim korisničkim računima te za potrebe analize pristupa fakultetskim stranicama. Nastavljanjem korištenja ove stranice pristajete na kolačiće.

Obavijesti vezane za pandemiju COVID-19
Međunarodna suradnja
FSB projekti
Aktivni projekti FSB
Detalji projekta
Projekt detalji

Napredne metode proizvodnje i transporta zelenog vodika

Akronim
H2LAB
Voditelj projekta
Ankica Kovač
Financiranje
HRZZ - Croatian Science Foundation
Ukupni budžet
1.815.112,86 HRK
FSB udio
1.815.112,86 HRK
Internacionalan
Da
Početak - Kraj
2021. - 2026.
Sažetak
U zadnje vrijeme neki poznati znanstvenici u području klimatskih promjena izražavaju svoju duboku zabrinutost, pa čak i svojevrsnu apatičnost, kada je u pitanju mogućnost ljudske rase da ih preživi. Porast koncentracije CO2 u atmosferi uzrokuje globalno zagrijavanje mora, kopna i atmosfere. Do sada, nezabilježen skok koncentracije CO2 u atmosferi započinje negdje 1850. g. kada je koncentracija iznosila oko 285 ppm, 2014. g. prerasta granicu od 400 ppm CO2, a danas, u trenutku pisanja ovog projektnog prijedloga, iznosi već oko 414 ppm. Dakle, zahtjeva se drastični prijelaz na OIE i vodik prije 2035. godine ako se želi zadržati globalno zagrijavanje ispod 2 °C u odnosu na predindustrijsko doba. Razvoj i komercijalizacija jeftinog uređaja koji bi mogao osigurati vodik korištenjem OIE znatno bi ubrzao napuštanje energetskih tehnologija zasnovanih na fosilnim gorivima koji danas čine osnovu energetskih sustava. Proizvodnja vodika putem elektrolize vode korištenjem čiste električne energije iz OIE zadnjih godina dolazi u prvi plan. Zato je izuzetno važno povećati učinkovitost postojećih procesa i elektrolizatora, te pojednostavljenjem konstrukcije i uvođenjem novih materijala pojeftiniti investicijsku vrijednost sustava i cijenu njegovog održavanja. Hipoteza H2LAB-a je da za transport tako proizvedenog vodika mogu poslužiti postojeći plinovodi na način da se 10-12% vodika miješa na ulazu u cjevovod i nakon transporta mješavine, na izlazu se mogu taj plin i vodik razdvojiti pomoću specijalnih membrana koje su propusne samo za vodik. Na ulazu se plin i vodik miješaju u zadanim količinama, na izlazu se eksperimentira s armaturom u kojoj je glavni dio membrana. Metode koje će se koristiti su eksperimentalne i metode simulacije. Metode simulacije uključuju simulacijske pakete CFD OpenFOAM, Fluent, modeFrontier i MATLAB/Simulink. Projekt će rezultirati novim teorijskim i praktičnim spoznajama o sinergijskim efektima unutar elektrolizatora i transporta vodika.
Partneri
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Sveučilište u Splitu, Hrvatska

Fakultet strojarstva i brodogradnje
Ivana Lučića 5
10002 Zagreb, p.p. 102
MB 3276546
OIB 22910368449ab
PIC 996827485
IBAN HR4723600001101346933
tel: +385 1 6168 222
fax: +385 1 6156 940
Sveučilište u Zagrebu
Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Mapa stranica