Obavijesti vezane za pandemiju COVID-19
Međunarodna suradnja
FSB projekti
Aktivni projekti FSB
Detalji projekta
Projekt detalji

Održiva plovidba smanjenom brzinom za nisko-ugljično brodarstvo

Akronim
STARSHIP
Voditelj projekta
Nastia Degiuli
Financiranje
HRZZ - Croatian Science Foundation
Ukupni budžet
789.750,00 HRK
FSB udio
789.750,00 HRK
Internacionalan
Ne
Početak - Kraj
2021. - 2025.
Sažetak
Plovidba smanjenom brzinom popularna je mjera koju primjenjuju trgovački brodovi, kao način smanjenja potrošnje goriva, a samim time i operativnih troškova. Smanjenje brzine broda jedna je od mjera za ispunjavanje zahtjeva Međunarodne pomorske organizacije (IMO) za emisijom stakleničkih plinova (GHG). Maersk Lines je prvotno uveo mjeru plovidbe smanjenom brzinom za kontejnerske brodove, a kasnije se ta mjera primjenjuje i na druge vrste brodova, uključujući tankere i brodove za rasuti teret. Tankeri i brodovi za rasuti teret plove gotovo polovinu svog vremena u stanju balasta. To rezultira značajnom promjenom podvodnoga oblika trupa broda i pripadajućih hidrodinamičkih značajki što se rijetko uzima u obzir. Uvođenjem plovidbe smanjenom brzinom, brodovi plove u uvjetima koji se bitno razlikuju od onih za koje su projektirani i optimirani. Plovidba u uvjetima za koje brod nije projektiran može uzrokovati nekoliko pojava kao što su: promjena stupnja djelovanja propulzije i brodskoga vijka, promjena razina vibracija, gubitak učinkovitosti turbopuhala i gubitak učinkovitosti sustava povrata topline. Stoga je važno analizirati ukupne radne značajke broda u uvjetima za koje brod nije projektiran. Projekt uključuje tri glavna cilja koji se odnose na plovidbu u uvjetima za koje brod nije projektiran, a to su: promjena stupnja djelovanja propulzije i brodskoga vijka, promjena radnih značajki glavnoga motora i promjena razine vibracija osovinskoga voda. Projekt je usmjeren k boljem razumijevanju i pružanju novih uvida u prethodno spomenute probleme uslijed plovidbe u uvjetima za koje brod nije projektiran. Rezultati projekta pružit će brodarima i brodovlasnicima nova saznanja vezana uz plovidbu smanjenom brzinom ili pri plovidbi za različita stanja krcanja. Stoga će se na temelju dobivenih rezultata projekta dati preporuke vezane uz plovidbu u uvjetima za koje brod nije projektiran.
Partneri
University of Strathclyde, Faculty of Engineering, Ujedinjeno Kraljevstvo
Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet, Hrvatska
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Tehnički fakultet u Rijeci, Hrvatska
 
MB 3276546
OIB 22910368449
PIC 996827485
IBAN HR4723600001101346933

tel: +385 1 6168 222
fax: +385 1 6156 940
Sveučilište u Zagrebu
Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Alumni AMAC
Mapa stranica
  
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Ivana Lučića 5
10002 Zagreb, p.p. 102