Međunarodna suradnja
Projekt detalji
Eksperimentalno istraživanje, optimizacija i karakterizacija rada klipnog motora uz dual-fuel izgaranje
- Akronim
- DUFCOROC
- Voditelj projekta
- Darko Kozarac
- Financiranje
- HRZZ - Croatian Science Foundation
- Ukupni budžet
- 930.470,00 HRK
- FSB udio
- 930.470,00 HRK
- Internacionalan
- Ne
- Početak - Kraj
- 2015. - 2019.
- Sažetak
- Svrha istraživanja je istražiti mogućnosti korištenja prirodnog plina (CNG) u motorima s unutarnjim izgaranjem s naglaskom na „dual-fuel“ motore. „Dual-fuel“ motori su modificirani motori s kompresijskim paljenjem (Diesel motori) kod kojih se CNG koristi kao glavno gorivo, a njegovo izgaranje se inicira ubrizgavanjem male količine dizelskog goriva. „Dual-fuel“ izgaranje ima karakteristike izgaranja motora s kompresijskim paljenjem ali i onih sa stranim paljenjem. Korištenje CNG-a kao djelomični dodatak dizelskom gorivu predložen je zbog čišćeg izgaranja, široke dostupnosti te potencijala za smanjenje globalne (CO2) i lokalne (NOx, čađa) emisije ispušnih plinova iz klipnih motora. Glavni cilj istraživanja je istražiti ostvarive performanse i emisije motora s unutarnjim izgaranjem koji radi s „dual-fuel“ izgaranjem. Za određivanje granica rada motora biti će provedena optimizacija određenih radnih parametara, a sve s ciljem iskorištenja svih teoretskih prednosti „dual-fuel“ izgaranja, u cijelom radnom području motora. Budući da je inicijalni pregled literature pokazao da motori koji rade s „dual-fuel“ izgaranjem imaju određenih problema pri malim i velikim opterećenjima, posebna pozornost bit će posvećena istraživanju mogućem upravljanju rada u tim radnim područjima. Stoga će biti ispitan i HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition) način izgaranja s dva goriva (CNG i dizelsko gorivo) uz povrat hladnih i toplih ispušnih plinova. Kako bi se ostvarili ciljevi istraživanja potrebno je napraviti specifične modifikacije postojećeg eksperimentalnog postava. Nakon toga, provesti će se ciljani eksperimenti te će radni parametri motora biti optimirani u skladu s kriterijima za postizanje najveće korisnosti uz zadovoljavanje kriterija postavljenih na emisiju ispušnih plinova. Stvarne značajke rada realnog motora biti će dobivene pomoću simulacijskog modela koji će imati sve potrebne elemente, a koristiti će eksperimentalne podatke za opis procesa izgaranja.
- Partneri